Με αφορμή την ιστορία της Γ΄τάξης στο μάθημα της θεατρικής αγωγής ασχοληθήκαμε με το μύθο "της αρπαγής της Περσεφόνης" στα δυο τμήματα των Γ' και Δ΄τάξεων.
Τα βήματα που ακολουθήσαμε είναι τα ακόλουθα:
Η εμψυχώτρια αφηγήθηκε το μύθο στα παιδιά συνδέοντά τον στην αρχή με την κοσμογονία του κόσμου με βάση τα μυθολογία και προσπάθησε να εξηγήσει στα παιδιά, γιατί οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν τους μύθους και που υπήρχαν κρυμμένες αλήθειες και που όχι.
Στη συνέχεια χωρίσαμε το κείμενο βασικές εικόνες - σκηνές και με τη βοήθεια του εικαστικού του σχολείου μας, τα παιδιά τα ζωγράφισαν σε πανί. Το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό, δημιουργήθηκαν τα απαραίτητα σκηνικά- μεγάλων διαστάσεων-τα οποία θα μας βοηθήσουν στην παράστασή μας.
Οι ρόλοι μοιράστηκαν με κλήρο και επειδή ήταν λιγότεροι σε κάθε τμήμα προσθέσαμε διαφορετικούς ρόλους.
Το επόμενο βήμα και ίσως το πιο δύσκολο για τα παιδιά, ήταν να μετατρέψουν το αφηγηματικό κείμενο σε διαλογικό. Κάθε παιδί - ρόλος έπρεπε να σημειώσει στο τετράδιο της θεατρικής αγωγής τα δικά του λόγια. Έπειτα όλα να ενωθούν με τη βοήθεια του εμψυχωτή και στο τέλος να γίνουν λίγες πρόβες πριν το παρουσιάσουμε στην τάξη ή σε άλλες τάξεις.
Οφείλω να ομολογήσω πως παρότι η ώρα δεν αρκεί τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και κυρίως με το μέρος όπου χρησιμοποίησαν πανιά και διάφορα αντικείμενα που να δηλώνουν το ρόλο τους.
Η προσπάθεια δεν έχει τελειώσει αλλά όπως λέει και ο ποιητής σημασία έχει "ο πηγαιμός για την Ιθάκη".
Μαρία Μηλιώτη
Τα βήματα που ακολουθήσαμε είναι τα ακόλουθα:
Η εμψυχώτρια αφηγήθηκε το μύθο στα παιδιά συνδέοντά τον στην αρχή με την κοσμογονία του κόσμου με βάση τα μυθολογία και προσπάθησε να εξηγήσει στα παιδιά, γιατί οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν τους μύθους και που υπήρχαν κρυμμένες αλήθειες και που όχι.
Στη συνέχεια χωρίσαμε το κείμενο βασικές εικόνες - σκηνές και με τη βοήθεια του εικαστικού του σχολείου μας, τα παιδιά τα ζωγράφισαν σε πανί. Το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό, δημιουργήθηκαν τα απαραίτητα σκηνικά- μεγάλων διαστάσεων-τα οποία θα μας βοηθήσουν στην παράστασή μας.
Οι ρόλοι μοιράστηκαν με κλήρο και επειδή ήταν λιγότεροι σε κάθε τμήμα προσθέσαμε διαφορετικούς ρόλους.
Το επόμενο βήμα και ίσως το πιο δύσκολο για τα παιδιά, ήταν να μετατρέψουν το αφηγηματικό κείμενο σε διαλογικό. Κάθε παιδί - ρόλος έπρεπε να σημειώσει στο τετράδιο της θεατρικής αγωγής τα δικά του λόγια. Έπειτα όλα να ενωθούν με τη βοήθεια του εμψυχωτή και στο τέλος να γίνουν λίγες πρόβες πριν το παρουσιάσουμε στην τάξη ή σε άλλες τάξεις.
Οφείλω να ομολογήσω πως παρότι η ώρα δεν αρκεί τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και κυρίως με το μέρος όπου χρησιμοποίησαν πανιά και διάφορα αντικείμενα που να δηλώνουν το ρόλο τους.
Η προσπάθεια δεν έχει τελειώσει αλλά όπως λέει και ο ποιητής σημασία έχει "ο πηγαιμός για την Ιθάκη".
Μαρία Μηλιώτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου